Jesteś tutaj: Strona głównaDieta
Soja i tofu

Soja

Monika Kamińskamgr inż. Monika Kamińska,
dietetyk, specjalista żywienia

Soja ma w sobie tyle samo białka, co mięso oraz wszystkie aminokwasy potrzebne organizmowi do odbudowy komórek. Jest również bogatym źródłem żelaza, potasu, kwasu foliowego, błonnika i witamin z grupy B.

 

Soja - właściwości:

  • zmniejsza ryzyko chorób serca,
  • obniża poziom cholesterolu,
  • wzmacnia kości,
  • zapobiega nowotworom, szczególnie rakowi piersi.

 

Przetwory sojowe

Mleko sojowe - napój pochodzący z chin, którego historia sięga aż II w. n.e. Mleko sojowe powstaje z ziaren lub mąki sojowej, które moczy się w zimnej wodzie (w stosunku wagi 10 jednostek wody - 1 jednostka soi), a nastepnie rozciera, filtruje i gotuje.

Tofu - twarożek sojowy, który powstaje w procesie koagulacji mleka sojowego. Tofu ma bardzo słaby smak i zapach, dlatego dobrze komponuje się z różnymi potrawami i przyprawami.

Soja w codziennych potrawach:

  • zastąp mleko krowie sojowym, można go używać do płatków śniadaniowych, picia, gotowania i wszelkich potraw,
  • jeśli rano zjadasz owoce z jogurtem, dołącz do nich mleczko sojowe i zmiksuj,
  • zrezygnuj tego lata z potraw z grilla, spróbuj zastąpić je sojowymi kotletami i warzywnymi burgerami,
  • zamiast czekoladowych batoników znajdź w sklepie ze zdrową żywnością sojowe słodycze,
  • dodawaj tofu do swoich ulubionych potraw: zup, ryżu i sałatek (pół filiżanki tofu to 16 g białka i spora dawka wapnia),
  • wypróbuj wędliny sojowe.

Przeczytaj również:

Chcesz otrzymywać informacje o nowych artykułach w serwisie Poradynazdrowie.pl? Zapisz sie do newslettera!

| Regulamin

Skomentuj:









CAPTCHA Image
Trudno odczytać? Przeładuj obrazek!

Pola oznaczone * są obowiązkowe.

Dodając komentarz zgadzasz się na Regulamin Publikacji Komentarzy.